Optimaliseren & Verbeteren

Optimaliseren & Verbeteren


Bedrijfs- en klantprocessen

Telkens beter doen, gedreven door de klant en je gestelde organisatie- en team doelen. Je hebt na afloop een gestructureerd fundament als basis in je primaire bedrijfs- en klantproces. Zodat je met elkaar kan leren en continu verbeteren.


Het geheel moet kloppen
Wij helpen je vanuit je vraagstuk en checken altijd vanuit visie en ambitie. Zodat het geheel klopt. We maken hierbij gebruik van toepassingen uit Service Excellence en Agile Lean, maar we kijken vooral wat jij en je team nodig heeft.


Sneller schakelen en meebewegen
Vanuit huidige naar gewenste situatie keuzes maken. Om stap voor stap de basis te leggen, het fundament. Vanuit inzicht overzicht, een structuur die past in de nieuwe situatie. Zo ontstaat er een fundament waarin je meebeweegt en sneller kunt schakelen.


Ook de juiste flow na implementatie

Na inrichting staat of valt het met de juiste cadans met elkaar, het werkend houden van de ondersteunende handvatten en de samenwerking met elkaar als geheel vanuit een integrale blik van het proces.

Samen met de zachte kant van veranderen bepaald dit het succes op korte en lange termijn. Want je gaat vaak naar een andere  werkwijze dat je gewend was. Dit vraagt wat van de mensen om met elkaar wendbaarder en klantgerichter samen te werken.


Samen kiezen we een proces wat jullie als eerste willen aanpakken. We trekken als team hierin samen op en hebben ook aandacht en communicatie naar het team en de organisatie.
Na inrichting is het dan ook nooit af. Er is continu aandacht nodig om duurzaam te borgen. En optimaliseren en continu verbeteren tot je dna gaat behoren van jou en je medewerkers om de klantwaarde te blijven die zorgt voor rendement.


Wij denken en doen graag met je mee hoe het anders kan. Dit doen we met frisse blikken. En als het nodig is schakelen we met vaste partners en specialisten om jou verder te helpen binnen afzienbare tijd met resultaat.


Plan een koffie afspraak

Samenwerken vanuit Multi Disciplinaire Teams

Vaak zien we nog veel silo's of eilandjes, je zult het vast in meer of mindere mate herkennen. Afdelingen die afzonderlijk werken nog niet op elkaar ingespeeld zijn als een excellerend voetbalteam of een formule 1 team. We merken het nog niet direct in het rendement.


Wachten tot er nog meer barstjes zichtbaar worden?
We zien wel wat terug lopende resultaten maar ja is markt breed. Of het ook echt gevolgen heeft voor de lange termijn? Vaak hebben medewerkers en managers geen idee. Daarnaast, is het niet zo dat in een concurrerende markt juist van belang is om waarde toe te blijven voegen, dus absoluut niet te wachten tot de barstjes zichtbaar worden.


Onnodige verspilling
Wanneer je nog niet Multi Disciplinair samenwerkt is er veel verspilling die je niet altijd ziet, dan wel alleen als afdeling kan oplossen. Denk bijvoorbeeld aan de mailcultuur, op afstand blijven en op afstand communiceren. En niet samen als geheel maar vooral veel een tweetjes met elkaar te hebben.


Totaal inzicht creëren doe je samen
Om het echt scherp te hebben is er totaal inzicht en overzicht nodig. Om te weten aan welke knop je echt moet draaien om het verschil te maken. Een gemeenschappelijk belang, doel en resultaat.


Start met één proces, gewoon doen en ervaren

Je pakt al de eerste winst door om tafel met elkaar te gaan met alle betrokkenen in het betreffende proces. En samen met elkaar het gesprek te hebben. Te luisteren naar elkaars beweegredenen e en daarin uiteindelijke gezamenlijk een nieuwe werkwijze te kiezen waarbij optimaliseren en continu verbeteren een logisch geheel is.


Richt een multidisciplinair team in vanuit het geheel integraal
Multi Disciplinair samenwerken helpt je verder om vanuit de kracht van professionals het samen beter te doen. Daarbij werk je kort cyclisch en stel je met elkaar duidelijke doelen en resultaten vast. Je hebt data om te monitoren en met elkaar te leren en bij te sturen. Als manager krijg je meer en meer een faciliterende, coachende rol.

Wil je zelf aan de slag met de inrichting van een multidisciplinair team die prestaties continu verbetert, wendbaar en klantgericht samenwerkt?


Mail ons om eens vrijdblijvend te klankborden

Extra tijdelijke steun en hulp

Heb je behoefte om te klankborden of even extra power nodig?
Wij denken en doen graag met je mee!

We starten met luisteren....



Mail ons
Share by: